W Cities: Skylines 2 zbudujemy małe „cuda”; twórcy omawiają strefy

Kolejny tydzień przynosi ze sobą nowy wpis studia Colossal Order.

Tym razem twórcy Cities: Skylines 2 omówili mechaniki związane z dzielnicami oraz nowinkę w postaci budynków charakterystycznych (Signature Buildings).

Jeśli nie interesuje Was lektura długiego artykułu na oficjalnej stronie firmy Paradox Interactive, wydawca opublikował także krótki materiał wideo podsumowujący dziennik dewelopera. Materiał możecie obejrzeć poniżej.



Strefy w mieście działają na podobnej zasadzie co w pierwszym Cities: Skylines, przy czym w „dwójce” jest ich nieco więcej.

Twórcy podwoili liczbę dzielnic mieszkalnych, dając graczom m.in. opcję średnio kosztownej zabudowy szeregowej, tanie apartamentowce oraz rozwiązanie „mieszane” ze sklepami.

Gracze otrzymają też dostęp do opcji dzielnic znanych z pierwszej gry, ale łatwiej będzie usunąć lub zmienić strefy. Każde narzędzie uwzględni funkcję wymazywania, a do tego CS 2 pozwoli na tworzenie innych stref bez potrzeby pozbywania się już istniejących na danym polu.

Na marginesie: Cities: Skylines 2 pozwoli na mieszanie europejskiego i amerykańskiego stylu budownictwa. Inna sprawa, że akurat tutaj gracze chcieliby nieco większej różnorodności (vide Reddit). Być może zobaczymy ją po premierze w nieuniknionych DLC?

Każdy rodzaj dzielnicy będzie mieć inne zapotrzebowania, ale strefy będą niejako zależne od siebie.

Pracownicy korporacji muszą gdzieś mieszkać i robić zakupy, spółki muszą gdzieś sprzedawać swoje towary itd. Co prawda zawsze zostanie opcja eksportu poza miasto, tyle że będzie to nieopłacalne dla firm (a tym samym całej metropolii).

Gracze będą mogli wpływać na strefy na wiele sposobów, głównie ustalając podatki, by – na przykład – zachęcić firmy do skupienia się na produkcji pewnego rodzaju towarów.

Nie tylko zapewni to bonusy za specjalizację, ale potencjalnie także pozwoli zmniejszyć koszty. Zwłaszcza jeśli zapewnimy producentom dostęp do materiałów, by nie musieli sprowadzać ich spoza miasta.

W miarę rozwoju miasta konieczne będzie monitorowanie wartości ziemi (Land Value) w poszczególnych dzielnicach, w czym pomoże specjalne narzędzie. Im bardziej dany obszar jest postrzegany jako „pożądany” przez mieszkańców i spółki, tym większa jego wartość dla miasta.

Skutkiem ubocznym rosnącej wartości terenu będzie też wzrost opłat. Zbyt wysoki czynsz może zniechęcić mieszkańców, nawet jeśli dana strefa oferuje im wszystkie udogodnienia (choć brak tychże również skłoni ich do wyprowadzki). Ostatecznie grozi to porzuceniem i niszczeniem budynku, co zwiększa ryzyko jego zawalenia.

Jednakże wysokie opłaty mogą też ułatwić ulepszanie budynków, które będą mieć pięć poziomów rozwoju. Co prawda każdy „awans” również zwiększy koszt utrzymania (a tym samym czynsz), ale też przyniesie ze sobą wymierne korzyści, zmniejszając zużycie wody i prądu, zwiększając liczbę dostępnych mieszkań, zapewniając szybszą produkcję itp.

Po tym wszystkim możemy przejść do nowości, jaką są budynki charakterystyczne. Signature Buildings można wznieść dopiero po spełnieniu określonych wymagań. Nie ma ograniczeń co do miejsca ich budowy (podobnie jak budynków usługowych), ale każdą konstrukcję tego typu można mieć tylko w jednym „egzemplarzu” naraz.

Budynki charakterystyczne obowiązują te same reguły, co ich „regularne” odpowiedniki. Niemniej każda z tych unikalnych struktur daje też jeden lub więcej pozytywnych efektów, czy to na najbliższą okolicę, czy też na całe miasto.

Źródło:
"Entelarmer" - GRY-OnLine


Klemens
2023-07-11 09:24:49